Selasa, 27 Oktober 2009

Piagam Pelanggan

Piagam Pelanggan
Ikatan Relawan Rakyat Malaysia (J) Memproses lanjutan kontrak Pengarah RELA Negeri, Pegawia RELA Daerah dan Penolong Pegawai RELA Daerah untuk perakuan Ketua Pengarah dalam tempoh dua (2) minggu dari tarikh permohonan lengkap diterima dan dimajukan ke Bahagian Sumber Manusia KHEDN untuk mendapat kelulusan JPA/SPA.
Memproses permohonan pembaharuan kad pendaftaran keahlian yang hilang dalam tempoh dua (2) minggu dari tarikh permohonan lengkap diterima. Memproses permohonan Ahli Bersekutu yang diterima daripada Pejabat RELA Negeri dalam tempoh satu (1) bulan dari tarikh permohonan lengkap diterima.
Memaklumkan dan memanjangkan aduan-aduan mengenai Pati yang diterima daripada orang awam melalui Bilik gerakan Ibu Pejabat RELA Malaysia kepada Pejabat-pejabat RELA yang berkaitan untuk diambil tindakan pada hari yang sama aduan diterima.
Memproses permohonan senjatapi RELA dalam tempoh 14 hari dari tarikh permohonan lengkap diterima.
Mengeluarkan program kursus tahunan pada atau sebelum Disember tahun sebelumnya.
Menyediakan program kursus pengenalan dua (2) kali setahun bagi setiap daerah.
Membuat bayaran bil-bil yang lengkap diterima dalam tempoh 14 hari dari tarikh bil.
Memaklumkan keputusan penyambungan tempoh perkhidmatan kontrak atau penamatan kontrak perkhidmatan pegawai-pegawai RELA tidak kurang daripada tiga (3) bulan dari tarikh tamat kontrak.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan